16.10. "Tunnista nettihuijaus" - luento

Juvan Senioriyhdistys ry:n aloitteesta Seurakuntatalossa pidettiin yleisöluento "Tunnista nettihuijaus". Luennoitsijaksi oli kutsuttu kouluttaja Jaana Savolainen, joka toimii Kuluttajaliitto ry:n projektikoordinaattorina "Huijausinfoa selkeällä kielellä-hankkeessa 2024-2026.

Esityksessään hän toi selkeällä tavalla esille ajankohtaiset huijaustavat ja kuinka niiltä voi välttyä.

Mielenkiintoista luentoa oli seuraamassa 32 asiasta kiinnostunutta henkilöä - heistä senioreita oli 25.

Kuluttajaliitto ry:n sivuilta löytyy digihuijauksen tunnistamiseen liittyvä koulutuspaketti "Näin tunnistat digihuijauksen" itseopiskelua varten. Sieltä on katseltavissa myös "Tunnista digihuijaus" - video, johon voit tutustua tämän linkin avaamalla.