Juva 2022 tapahtumia

Yleistä

Vuosi oli Juvan seniorien 32. toimintavuosi, jonka toiminnan suunnittelua ja toteuttamista edellisen vuoden tapaan haittasi alkuvuodesta merkittävästi pandemia COVID-19 rajoituksineen.

Vuoden teemana oli vuosille 2021–2023 Rohkeasti tulevaisuuteen.

Paikallinen toiminta

Yhdistyksen kevätkokous pidettiin 16.3.2022 Pyhän Ristin salissa ja siihen osallistui 17 jäsentä. Syyskokous pidettiin 9.11.2022 samassa paikassa ja kokoukseen osallistui 12 jäsentä.

Keväällä hallitus toteutti toimintaan liittyvän jäsenkyselyn, jolla pyrittiin kartoittamaan yhteisiin tapaamisiin jäsenille mieluisaa toimintaa. Kyselyyn vastasi 19 jäsentä. Hallitus kokoontui 6 kertaa.

Toiminnan tarkastajina toimivat 2022 Raimo Lintunen ja varalla Voitto Purhonen.

Yhdistyksen jäsenmäärä oli 31.12.22 62 henkeä. Toimintavuoden aikana liittyi 6 uutta jäsent ja 3 henkilöä jätti jäsenyyden. Kunnia jäseniä oli 6.

Kokousemäntä toimi Hilkka Teittinen sekä varalla Ulla Löppönen ja Raija Vuokko

Tiedotusvälineinä käytettiin Juvan Lehden "Järjestöpalstaa", ryhmäviestejä, kotisivuja sekä tarvittaessa puhelinviestejä. Järjestöpalstalla tiedotettiin 11 kertaa.

Juvan kunnan vanhus- ja vammaisneuvostossa toimikaudella 2022-2025 toimivat yhdistyksen edustajina Eija Luukkonen ja Jorma Horttana.

Eija Luukkonen osallistui Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK:n "Ikäruoka 2.0 syödään yhdessä" Juvan projektiin.

Juvan kunnan ikäihmisille järjestämään ohjelmalliseen iltapäiväkahvituokioon osallistuivat Ulla Löppönen ja Hilkka Teittinen.

Senioriyhdistys harjoittaa yhteistoimintaa Juvan kunnan ja seurakunnan (kirkkopyhät) sekä Juvan Rotaryklubin kanssa.

Senioreiden ja rotareiden Kuopioon suuntautuneella yhteisellä teatterimatkalla käytiin katsomassa "Iso Iita"- näytelmää. Paluumatkalla poikettiin ruokailemassa Koivumäen kartanossa.

Jäsentapaamiset

Kesäretkellä 15.6. vierailimme Puumalan Niinisaaressa. Perinteiset "Kuukausitapaamiset" ja "Tarinapiiri" sekä kesällä mölkky-peli kokosivat jäseniä yhteen.

Toimintavuosi päättyi 15.12.22 yhteiseen jouluruokailuun Siljankkassa. Siljankkan omistajia muistettiin kukkakimpuilla ravintolatoiminnan loppumisen vuoksi.

Järjestötoiminta

Senioriliitto

Risto Löppönen on Kansallisen senioriliiton liittohallituksen varapuheenjohtaja ja hallituksen   työvaliokunnan jäsen (2020–2023).

Liiton äänivaltaiseksi jäseneksi syyskokous valitsi Eija Luukkosen ja varalle Inga Loposen.

Senioriliiton juhlaristeilylle17-18.5. osallistui useita yhdistyksemme jäseniä.

Seniorirpiiri

Etelä-Savon Kansallisen Senioripiirin hallitukseen  on kuulunut Eija Luukkonen ja hänen varajäsenenään Inga Loponen.

Piirin kokouksissa yhdistystä edusti Erkki Mustonen ja varalla Ulla Löppönen.

Piirin 10.7. järjestämälle kesäretkelle Voikoskelle osallistui 4 jäsentämme.

Piirin kehityspäivään 17.10. Juvan Kannashovissa osallistuivat Risto Löppönen, Eija Luukkonen ja Airi Nevala

.