22.8. Juvan ja Pieksämäen yhdistysten kesätapahtuma

Juvan ja Pieksämäen senioriyhdistysten kesätapahtuma kokosi  20 senioria yhteen viettämään torstaipäivää Juvalla. Tapahtuma alkoi klo 10 Juvan kirkossa, jossa puheenjohtaja toivotti vieraamme tervetulleiksi.

Seurakunnan kappalainen Saku Lemmetyinen esittäydyttyään kertoi kirkkopitäjämme pitkästä historiasta ja alueellisesta laajuudesta päätyen nykyisen kivikirkon esittelyyn. Sen edeltäjänä ns. Vanhalla hautausmaalla toiminut puinen kirkko siirrettiin Anttolaan, jossa on edelleenkin seurakunnallisessa käytössä. Hänen esitykseensä voit tutustua tarkemmin avaamalla linkin "Tutustuminen kirkkoon".

Risto Löppönen puolestaan kertoi kirkon urkujen historiasta päätyen selostamaan nykyisten urkujen hankintaprosessia ja siihen liittyviä eri vaiheita.

Kirkon esittelyn jälkeen päivän vietto jatkui Vesiliikuntakeskus Sampolassa ja viereisessä laavukylässä - curling-ryhmä kokoontui liikuntasalissa ja tikka-ryhmä laavukylän katetulla esiintymislavalla.

Tapahtumapäivä huipentui Pitopalvelu Summasen tiloihin katetun noutopöydän antimista nauttien.

Tutustuminen kirkkoon: (linkki avautuu klikkaamalla)

Curlingia ja tikanheittoa:

Ruokailu, kahvit ja päätössanat: